Bank

BLACK PULSE ejes og drives af Radiomanden og benytter Nordjyske Bank (SWIFT-Kode: NRSBDK24) som hovedbankforbindelse.

Registreringsnummer: 7370
Kontonummer: 1016567
IBAN-kontonummer: DK5073700001016567

Information

BLACK PULSE
Rødkærvej 18
8471 Sabro
Danmark

T: +4530707788
M: info@blackpulse.dk
CVR-nummer: 27362664

Salgsbetingelser

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. BLACK PULSE forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via BLACK PULSE’s hjemmeside. En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

Køb hos BLACK PULSE

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med BLACK PULSE, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra BLACK PULSE. Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos BLACK PULSE’s grossister.

Afbestillinger

Ønsker du, at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail tydeligt mærket “Afbestilling” i emnefeltet. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

BLACK PULSE kan dog ikke garanterer, at din bestilling vil kunne afbestilles, ring derfor til vores support på +4530707788 for evt. spørgsmål om manglende afbestillings bekræftelse.

Særligt om afhentningsordre

Køb der er foretaget direkte hos BLACK PULSE til udlevering

Ved afhentningsordre er der ingen kontant udbetaling ved fortrydelse. Her gælder de almindelige regler omkring fortrydelse jf. vores betingelser, som du kan læse under afsnittet fortrydelse.

Forsendelse & levering

Leveringsmetode og leveringsestimat fremgår af det enkelte produkt. BLACK PULSE bruger GLS, UPS & PostNord AB som leverandør til forsendelse af vores kunders bestillinger. BLACK PULSE leverer kun til fastlandet og brofaste øer, kontakt BLACK PULSE for udarbejdelse af et specialtilbud til levering på ikke brofaste øer. Du vil i de fleste tilfælde modtage et Track & Trace nummer til at spore din forsendelse, såfremt du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på +45 30 70 77 88 eller support@blackpulse.dk.

Døgnpost levering (Pakkeboksen)

Når du bestiller varer til levering i en PostNord Pakkeboksen er der en række regler for adresseangivelse der skal overholdes.

  • Navn på ordren skal være dit Pakkeboks ID “ID ********”
  • Adressen skal være din Pakkeboks adresse
  • Postnummer og by, er byen hvor din Pakkeboks er lokaliseret
  • Att. på ordren skal indeholde dit navn

Eksempel:

ID12345678 Anders Andersen
Pakkeboks XXX
1234 By

Bemærk!
Når ordren er lagt via vores hjemmeside, så vil den fremstå som “Afventer” i ordresystemet. Dette er fordi ordren skal behandles manuelt af en medarbejder, hvilket vil ske i tidsrummet 9:00 til 16:00. Denne kontrolprocedure er krævet for at det kan sikres, at leveringsadresse og døgnpost ID er angivet korrekt på ordren således, at ordren når frem til rette modtager.

 

Priser, kontrakter og illustrerende billeder på hjemmesiden

Alle priser er incl. moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks & Sverige grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Bemærk, at der tages forbehold for at billeder som vises af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er dermed kun vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor afvige fra den illustration der vises på hjemmesiden.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato.
  • Ombytning eller reparation medfører IKKE, at der starter en ny 1 års reklamationsperiode
  • BLACK PULSE forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.
  • Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb:

  • Brugerprofil på hjemmesiden indeholder et CVR/SE/EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde.
  • Fakturaadressen indeholder firmanavn.
  • En om fakturering koster 250,00 kr. inkl. moms pr. faktura.
  • Der kan pålægges gebyr for manuel tastning af ordre der ikke bestilles via vores hjemmeside, kontakt vores erhvervsafdeling for at høre nærmere.

Betaling

Mulige betalingsmåder:

  • VISA
  • Mastercard
  • Mastercard/VISA Debet
  • Fakturering efter Aftale (kun erhverv)
  • BLACK PULSE tager ikke imod forudbetaling.

Betalingsmåden “Faktura” kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner der har ansøgt om og opnået en betalingsaftale med BLACK PULSE.
Beløbet trækkes fra kundens konto når ordren afsendes.

14 dages fortrydelsesretten

Du har som forbruger ved forbrugerkøb 14-dages fortrydelsesret ved bestillinger foretaget via E-handel efter Forbrugeraftaleloven.
Bemærk.: Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende.

Fortrydelsesretten gælder kun for aftaler indgået via vores webshop (fjernsalg).

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på, at få købesummen retur. For, at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til, at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid. Udgifterne til forsendelse i forbindelse med returnering af varen ved fortrydelse af et køb, betales af forbrugeren.

Bemærk.: Fortrydelsesretten gælder ikke ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, dvs. spilkoder, licensnøgler og lign. der sendes via e-mail, SMS eller lign. leveringsform.

Udnyttelse af fortrydelsesretten

Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du returnerer varen til os senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Sammen med varen skal medsendes en meddelelse i form af en utvetydig erklæring på e-mail til support@blackpulse.dk. Det er altså IKKE nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen. Ønsker du, at benytte din fortrydelsesret og indleverer varen direkte hos BLACK PULSE, kan du også gøre dette. BLACK PULSE gør dog opmærksom på, at vi ikke udbetaler kontant, men via bankoverførsel, når varen er efterset og testet af vores tekniske afdeling.

Standard fortrydelsesformular

Standardfortrydelsesformular:
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende til support@blackpulse.dk


Til BLACK PULSE,

Rødkærvej 18
8471 Sabro
Att.: Fortrydelsesret

Jeg/vi (NAVN) meddeler herved, at Jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:

  • Vare Nr. – Varenavn – Serienummer:
  • Vare Nr. – Varenavn – Serienummer:

Bestilt på Ordre id (*) – den dd-mm-åååå og modtaget den dd-mm-åååå

Med venlig hilsen
NAVN
Adresse
Post Nr. By

Evt. Brugernavn hos BLACK PULSE – (Gør det nemmere at finde pågældende ordre)

Dato dd-mm-åååå.


Returadressen er følgende:

BLACK PULSE
Rødkærvej 18
8471 Sabro
Danmark

Pakken skal mærkes – Fortrydelsesret og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos BLACK PULSE.
Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.
BLACK PULSE anbefaler, at varen returneres via GLS jf. GLS standard priser som normalt er max. 500,00 kr. inden for deres volumenmæssige forsendelser, vi anbefaler at varen sendes som værdipakke med omdeling og Track &Trace nummer.

På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS’s system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er returneret til BLACK PULSE. Du vil derved have mulighed for at efterlyse pakken såfremt aflevering til BLACK PULSE ikke har fundet sted.

Bemærk, at varer der returneres pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtagelse hos BLACK PULSE.

Bemærk!
BLACK PULSE tilbagebetaler ikke ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt/bevidst har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, anvist af BLACK PULSE.

Du kan også returnere din vare direkte hos BLACK PULSE.

Vilkår for tilbagelevering af varen

Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger BLACK PULSE måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb BLACK PULSE krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til BLACK PULSE.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten efter Forbrugeraftaleloven finder ikke anvendelse på:

  1. aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for BLACK PULSE’s forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.
  2. udførte ikke finansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med din forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført
  3. levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  4. levering af varer, som må antages, at blive forringet eller forældet hurtigt
  5. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  6. levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen
  7. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om
  8. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og
  9. levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium.

Fortrydelsesrettens bortfald

For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til BLACK PULSE adresse på Rødkærvej 18, 8471 Sabro, senest 14 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

Forringelse af varens værdi

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en brug der går ud, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:

  • Opstart og installation af computer
  • Opstart og installation af mobiltelefon
  • Indsættelse af farvepatron i printer

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder BLACK PULSE sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af BLACK PULSE vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Bemærk!
Fortrydelsesretten gælder ikke ved levering af digitalt indhold og lign., der ikke leveres på et varigt fysisk medium.
Fortrydelsesretten bortfalder desuden, så snart plomberingen er brudt på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten

Alle produkter der returneres til BLACK PULSE skal være forsvarligt indpakkede. Ved forsendelse af hardware eller andre delikate produkter skal produktet tilbageleveres i original emballagen, pakket i en kasse eller lignende. Produkter der modtages i antistatisk materiale skal returneres i tilsvarende antistatisk materiale.

Varer der konfigureres eller indstilles på din foranledning, skal nulstilles til fabriksindstillinger såfremt du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten mod nedsat værdi på grund af brug.

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til BLACK PULSE er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.

Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten hæfter du for eventuelle omkostninger BLACK PULSE måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.

Returnering som følge af forkert fakturering og forsendelses oplysninger

BLACK PULSE forbeholder sig ret til, at opkræve forbrugeren et håndteringsgebyr på Kr. 500,00, såfremt forbrugeren afgiver forkert fakturering eller forsendelse information, hvilket betyder, at leverancen bliver returneret til BLACK PULSE.

Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjeparts software. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. BLACK PULSE tester alle vare ved at genskabe den oprindelige konfiguration af dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil BLACK PULSE beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500,00 kr. inkl. moms.

BLACK PULSE opfordrer kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. BLACK PULSE kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af BLACK PULSE måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles BLACK PULSE senest 3 arbejdsdage efter varens modtagelse.

Vi opfordre på det kraftigste til, at du opretter en RMA sag ved, at sende en E-mail med tydelig mærkning med RMA i emnefeltet til support@blackpulse.dk. Når du opretter en RMA/reklamationssag sag skal du afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, såfremt du undlader dette kan det betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Ved et forbrugerkøb (privat kunde), SKAL du rekvirere en returfragtlabel til din forsendelse ved, at henvende dig til support@blackpulse.dk inden du sender den defekte vare til os, således er portoen betalt på forhånd. Du skal blot have oprettet en reklamation og oplyse dit RMA-nummer ved henvendelse, du er naturligvis også velkommen til, at indlevere produktet direkte hos BLACK PULSE .:

BLACK PULSE
Rødkærvej 18
DK-8471 Sabro
Danmark
Att. Reklamation

Såfremt du er offentlig- eller erhvervskunde, afholdes alle omkostninger incl. porto, i forbindelse med returnering af defekte varer, af dig selv.

Sender du din RMA sag ind på anden vis, bliver omkostningen herfor ikke refunderet.

Bemærk.: Varer der sendes uden porto, på efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af BLACK PULSE .

Vare, der ikke henhører under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til BLACK PULSE udgifter til nødvendig og forsvarlig returnering og emballering.

Bemærk!
Varer der returneres, men ikke henhører under reklamationsretten på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BLACK PULSE.

Forsvarlig returnering

Alle produkter der returneres til BLACK PULSE skal være forsvarligt indpakket.

Produktet skal indsendes komplet. Det vil sige, at alle medfølgende kabler, læsbare medier og lignende der knytter sig til produktet der reklameres over, skal returneres sammen med det fejlbehæftede produkt.

Ved hardware m.v. skal disse returneres i original emballagen pakket i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

BLACK PULSE anbefaler, at varen returneres via PostNord og, at varen sendes som værdipakke. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet returneret til BLACK PULSE. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra BLACK PULSE indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

Kompatibilitet

BLACK PULSE kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem hardwareløsdele ved køb til selvmontering.

Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til BLACK PULSE, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. BLACK PULSE forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Testgebyret er Kr. 250,00 pr. halve time inkl. Moms, dog max. Kr. 1.500,00 inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår af den fremsendte RMA-Mail, kan BLACK PULSE ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til BLACK PULSE’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

Persondatapolitik

Behandling af personoplysninger er underlagt Persondataloven. BLACK PULSE opbevarer dine afgivne oplysninger i 5 år. Begrundelsen herfor er, at der på en del varer gives 5 års reklamationsret hos leverandøren. For at kunne hjælpe dem, er vi nødt til at opbevare de opgivne oplysninger i hele denne periode. Den dataansvarlige er BLACK PULSE.
Som registreret hos BLACK PULSE har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Du kan til hver en tid se hvilke kontakt oplysninger BLACK PULSE har registreret om dig under ”Min konto”.  Skulle du som kunde ønske, at få slettet eller ændret visse oplysninger fra din brugerkonto, så står vores supportafdeling til rådighed på support@blackpulse.dk.

BLACK PULSES retningslinjer for indsamling af personoplysninger

Når du besøger blackpulse.dk kan du opleve, at du skal aflevere oplysninger såsom navn, adresse, E-mail adresse eller telefonnumre i forbindelse med tilmelding til en eller flere services, samt bestilling af varer. Disse oplysninger sælger BLACK PULSE IKKE videre til tredjemand. I forbindelse med køb af varer på blackpulse.dk kan det være nødvendigt at videregive oplysninger til tredjemand, eksempelvis GLS, UPS, PostNord eller anden fragtfører og du vil derfor ved bestilling af varer på blackpulse.dk samtykke i, at BLACK PULSE videregiver oplysninger, der er nødvendige til ordrens gennemførelse og levering, til tredjemand. Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder. BLACK PULSE har IKKE adgang til Deres kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen eller hvis der foreligger en retskendelse. Det kan hænde, at vi registrerer din adfærd på BLACK PULSE siden for, at sikre dig den bedst mulige oplevelse på blackpulse.dk.

Klage adgang

Hvis du som forbruger (Privatkunde) vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@blackpulse.dk. I fald det ikke lykkes os i fælleskab, at finde en løsning, kan du indgive klage til Center for klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.forbrug.dk eller benytte EU-Kommissionens online klageportal som indgives her http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores E-mail adresse.

Salgs- & leveringsbetingelserne er senest opdateret den.: 13. marts 2018.

Pin It on Pinterest

Shares